Proces uzyskania Znaku Jakości TGLS Quallity Alliance

Aby uzyskać Znak Jakości TGLS Quallity Alliance należy poddać się samoocenie oraz audytowi przeprowadzanemu przez niezależnego i bezstronnego audytora. Wynik tych procesów determinuje czy instytucji zostanie przyznany Znak Jakości. Znak jakości jest przyznawany na usługi szkoleniowe, niezależnie od tematyki prowadzonych szkoleń.

Krok 1: Samoocena

Celem dokonania samodzielnej oceny jakości prowadzonej przez siebie instytucji szkoleniowej należy wypełnić formularz samooceny.

Pytania zawarte w kwestionariuszu dotyczą pełnego zakresu funkcjonowania instytucji szkoleniowej i podzielone są na następujące obszary:

Instytucja szkoleniowa przystępując do procesu oceny jakości oświadcza, że posiada min. dwa lata doświadczenia w prowadzeniu szkoleń, w okresie ostatnich dwóch lat, w czasie których realizowała usługi szkoleniowe (łącznie min. 500 godz. lekcyjnych doświadczenia w prowadzeniu szkoleń)

W przypadku kiedy instytucja szkoleniowa działa na rynku usługowych krócej niż dwa lata, może ubiegać się o znak jakości na podstawie spełnienia jednego z poniższych warunków:

  • właściciel firmy posiada udokumentowane 5-letnie doświadczenie (trenerskie/nauczycielskie) w prowadzeniu szkoleń, w okresie ostatnich 5 lat (łącznie min. 500 godz. lekcyjnych doświadczenia w prowadzeniu szkoleń);
  • instytucja szkoleniowa zatrudnia na podstawie umowy o pracę osobę metodyka/kierownika merytorycznego, który posiada udokumentowane 5-letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń, w okresie ostatnich 5 lat (łącznie min. 500 godz. lekcyjnych doświadczenia w prowadzeniu szkoleń). Metodyk/Kierownik merytoryczny musi być zatrudniony przez cały okres obowiązywania Znaku Jakości, w wymiarze co najmniej 1/2 etatu.

Ankieta samooceny

Aby otrzymać dostęp do ankiety samooceny proszę wypełnić poniższe pola.
Dostęp jest nadawany przez Koordynatora ds. Audytów i przesyłany mailem do 3 dni od wypełniania formularza.

    Przykładowe zagadnienia poruszone w formularzu samooceny

    • okres funkcjonowania instytucji szkoleniowej
    • struktura organizacyjna i zakresy odpowiedzialności
    • umowy z klientami
    • obsługa klientów i procedury zgłaszania uwag, reklamacji, rezygnacji
    • dokumenty (ankiety, umowy, regulaminy, ulotki, kwestionariusze itp.)
    • przestrzeganie zasad uczciwej konkurencji
    • przestrzeganie zasad dobrych praktyk w kontaktach z klientami
    • wykształcenie i doświadczenie dyrektora/kierownika merytorycznego
    • zakres obowiązków dyrektora merytorycznego
    • wykształcenie i doświadczenie trenerów
    • procedura rekrutacyjna trenerów
    • udział w szkoleniach i doskonalenie zawodowe trenerów
    • tabela poziomów i sposób kwalifikacji słuchaczy
    • program nauczania dla wszystkich poziomów zaawansowania/stopni trudności
    • sposoby weryfikacji postępów i zadowolenia
    • pomoce dydaktyczne dla trenerów i słuchaczy
    • zajęcia dodatkowe i ich dostępność
    • sposoby dokumentowania zajęć
    • sposób rozliczania zajęć z trenerami
    • obserwacje zajęć
    • cele szkoleń i weryfikacja ich osiągnięcia
    • sposób prowadzenia zajęć
    • wyposażenie pomieszczeń w pomoce dydaktyczne i sprzęt audio/video
    • wielkość sal, poczekalni, dostęp do WC.

    Krok 2: Audyt

    Po wypełnieniu ankieta zostanie przeanalizowana przez naszego pracownika. Jeżeli stan faktyczny prowadzonej instytucji szkoleniowej odzwierciedla zadeklarowane w ankiecie aspekty to znaczy w z obszaru 1-4 muszą Państwo uzyskać wynik 90%, natomiast z obszaru 5 – 50% to spełniacie Państwo wytyczne do uzyskania Znaku Jakości TGLS Quality Alliance.
    Po pomyślnym rozpatrzeniu formularza akredytacyjnego, koordynator ds. akredytacji uzgadnia z osobą do kontaktu z ramienia firmy termin inspekcji. Audyt odbywa się w terminie 2 – 6 tygodni od daty wniesienia opłaty. W zależności od rozmiaru instytucji inspekcja trwa jeden lub dwa dni. Opłata zawiera wszystkie koszty związane z audytem, również dojazd i ewentualny nocleg audytora. Audyt rozpoczyna się w godzinach porannych i kończy w godzinach popołudniowych i obejmuje między innymi: rozmowy z dyrekcją, pracownikami sekretariatu, trenerami, przegląd dokumentacji, obserwacje zajęć.

    Krok 3: Przyznanie Znaku Jakości

    Wynik audytu w postaci sprawozdania z jego przeprowadzania jest następnie porównywany z ankietą samooceny i na tej podstawie TGLS podejmuje decyzję o przyznaniu Znaku Jakości lub o odmowie jego przyznania.
    Znak Jakości przyznawany jest na 3 lata.

    Instytucja szkoleniowa oznaczona znakiem TGLS Quality Alliance ma obowiązek umieszczenia tej informacji na głównej stronie www swojej instytucji i obowiązek usunięcia go z niej najpóźniej w ostatnim dniu okresu, którego dotyczy akredytacja.

    Aktualna tabela opłat za audyt i Znak Jakości jest dostępna w sekcji Opłaty.