Samoocena
Celem dokonania samodzielnej oceny jakości prowadzonej przez siebie instytucji szkoleniowej należy wypełnić formularz samooceny.
Pytania zawarte w kwestionariuszu dotyczą pełnego zakresu funkcjonowania instytucji szkoleniowej i podzielone są na następujące obszary:
- metodologii i jakości kształcenia
- kwalifikacji kadry dydaktycznej
- obsługi i komunikacji z klientem
- procedur działania szkoły i obiegu dokumentów
- warunków lokalowych
WAŻNE: Instytucja szkoleniowa przystępując do procesu oceny jakości oświadcza, że posiada min. dwa lata doświadczenia w prowadzeniu szkoleń, w czasie których realizowała usługi szkoleniowe (łącznie min. 500 godz. lekcyjnych doświadczenia w prowadzeniu szkoleń)
lub spełnia jedno z poniższych kryteriów:
- właściciel firmy posiada udokumentowane 5-letnie doświadczenie (trenerskie/nauczycielskie) w prowadzeniu zajęć (łącznie min. 500 godz. lekcyjnych doświadczenia w prowadzeniu szkoleń);
- instytucja szkoleniowa zatrudnia na podstawie umowy o pracę osobę metodyka/kierownika merytorycznego, który posiada udokumentowane 5-letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń (łącznie min. 500 godz. lekcyjnych doświadczenia w prowadzeniu szkoleń). Metodyk/Kierownik merytoryczny musi być zatrudniony przez cały okres obowiązywania Znaku Jakości.

Ankieta samooceny
Aby otrzymać dostęp do ankiety samooceny proszę wypełnić wszystkie wymagane pola. Dostęp jest nadawany przez Koordynatora ds. Audytów i przesyłany mailem do 3 dni od wypełniania formularza
Przykładowe zagadnienia poruszone w formularzu samooceny:
- okres funkcjonowania instytucji szkoleniowej
- struktura organizacyjna i zakresy odpowiedzialności
- umowy z klientami
- obsługa klientów i procedury zgłaszania uwag, reklamacji, rezygnacji
- dokumenty (ankiety, umowy, regulaminy, ulotki, kwestionariusze itp.)
- przestrzeganie zasad uczciwej konkurencji
- przestrzeganie zasad dobrych praktyk w kontaktach z klientami
- wykształcenie i doświadczenie dyrektora/kierownika merytorycznego
- zakres obowiązków dyrektora merytorycznego
- wykształcenie i doświadczenie trenerów
- procedura rekrutacyjna trenerów
- udział w szkoleniach i doskonalenie zawodowe trenerów
- tabela poziomów i sposób kwalifikacji słuchaczy
- program nauczania dla wszystkich poziomów zaawansowania/stopni trudności
- sposoby weryfikacji postępów i zadowolenia
- pomoce dydaktyczne dla trenerów i słuchaczy
- zajęcia dodatkowe i ich dostępność
- sposoby dokumentowania zajęć
- obserwacje zajęć
- cele szkoleń i weryfikacja ich osiągnięcia
- sposób prowadzenia zajęć
- wyposażenie pomieszczeń w pomoce dydaktyczne i sprzęt audio/video
- wielkość sal, poczekalni, dostęp do WC